Aktuálně
V listopadu 2023 bychom rádi uspořádali naší tradiční Mikulášskou jízdu. Tuto akci nám poněkud zkomplikuje plánované červencové zastavení osobní dopravy mezi Boskovicemi a Velkými Opatovicemi. Z tohoto důvodu budeme muset projednat a zaplatit obsazení stanic Šebetov a Velké Opatovice výpravčími a v uvedeném úseku zajistit našim cestujícím mimořádný osobní vlak v opačném směru. To bude samozřejmě znamenat další finanční náklady. Jistou výhodou této situace však je možnost přesunu celé akce do vhodnější časové polohy, kdy předpokládáme odjezd z výchozí stanice Česká Třebová přibližně o hodinu dříve, tedy kolem 09:20 hodin. Akce se zároveň může uskutečnit v sobotu namísto dosud obvyklé neděle, což pro změnu uvítají všichni, kteří musí v pondělí brzy vstávat do svých zaměstnání. Na základě jednání se zástupcem ČD byl pro akci stanoven termín 25. listopadu 2023. V současné době je sestaven návrh jízdního řádu zvláštního vlaku a probíhá kalkulace ceny celé akce. O jejím konání se rozhodne pravděpodobně v březnu 2023, a to na základě předpokládaných nákladů a jednání s nejdůležitějšími sponzory.
V závěru ledna 2022 se nám po delším vyjednávání podařilo zakoupit od soukromého sběratele stavědlový přístroj vzor 5007 pro hlásku. Zařízení vyrobené v roce 1948 národním podnikem Závody na výrobu zabezpečovacích zařízení Praha sloužilo na hlásce Topolany, nacházející se mezi stanicemi Ivanovice na Hané a Vyškov na Moravě. Přístroj byl v provozu až do roku 1974 nebo 1975, kdy proběhla na hlásce náhrada mechanických návěstidel světelnými, a následně sloužil jako zdroj náhradních dílů. V únoru 2023 jsme zahájili rekonstrukci, jejímž cílem je uvedení přístroje do stavu odpovídajícímu roku výroby. Tato akce bude velmi náročná, neboť velké množství částí přístroje včetně dvou pák zcela chybí. Přes veškeré úsilí se nám nepodařilo zjistit přesnější údaj o ukončení provozu přístroje. Pouze na základě vzpomínek pamětníků jsme určili, že náhrada mechanických návěstidel světelnými proběhla na hlásce Topolany v letech 1974–1975. Pokud má některý z železničních historiků přesnější informace, budeme za ně velmi vděční.
Průběh rekonstrukce přístroje můžete sledovat v galerii na naší facebokové stránce.
S účinností od 1. ledna 2023 mají nově na základě novely zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů, povinnost mít nejpozději do 31. března 2023 zřízenu datovou schránku všechny právnické osoby, tedy včetně spolků. Chornickému železničnímu klubu byla proto v závěru ledna 2023 ministerstvem vnitra zřízena datová schránka s adresou 26u9yg6. Tato adresa byla zveřejněna v sekci Kontakt na webu spolku a Chornický železniční klub ji bude uvádět na všech tiskopisech a na některých propagačních předmětech.
Podpora a propagace železniční dopravy v České republice,
dokumentační a publikační činnost na poli železniční historie
a záchrana železničních technických památek.
> organizování jízd zvláštních vlaků
> zajišťování personálu v dobových uniformách na zvláštních vlacích
v rámci vlastních akcí, případně na akcích pořádaných jinými organizacemi
> tvorba návrhů pamětních razítek pro vlastní akce,
případně pro akce pořádané jinými organizacemi
> pořádání a spolupořádání výstav se železniční tématikou
> publikační a ediční činnost
> příprava muzejní expozice železniční zabezpečovací techniky
> spolupráce s jinými podobně zaměřenými subjekty na národní i mezinárodní úrovni.
Zapsáno ve spolkovém rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové pod spisovou značkou L 3398.
Původní občanské sdružení bylo registrováno Ministerstvem vnitra České republiky dne 16. dubna 1998 pod čj. VS/1-1/35773/98–R.
Založeno: 23. března 1998
Počet členů: 43
Čestní členové: 6
Výbor spolku:
Předseda: Dušan Stolarik
Místopředseda: Ludmila Petrželová
Jednatel: Marek Říha
Technická sekce:
Pokladník: Jan Čiháček
Účetní: František Mikeš
Grafik: Luboš Brant
Webmaster: Martin Vodák, Jiří Petržela